پنجمین جشنواره انار درجزین

پنجمین جشنواره انار درجزین

 

جشنواره انار درجزین در شهرستان مهدیشهر به منظور معرفی ظرفیت و جاذبه‌های این شهر از جمله انار آغاز شد و تا دوازدهم آبان ۹۸ ادامه دارد.

انار درجزین به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه دارای بهترین کیفیت، مرغوبیت و بازارپسندی است و برگزاری این جشنواره فرصتی برای معرفی این محصول ارزشمند است.

جشنواره غذا، مسابقات بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی و موسیقی و آواهای محلی، از جمله برنامه‌هایی است که بر جذابیت جشنواره انار درجزین افزوده و هر بازدید کننده‌ای را با نوای زیبای محلی که در فضا پیچیده به نشاط دعوت می‌کند.

جشنواره انار با همکاری اداره میراث فرهنگی مهدیشهر، شهرداری درجزین و جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر در حال برگزاری است.

باغ‌های انار ظرفیتی برای توسعه گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه توسعه گردشگری به عنوان یکی از هشت محور توسعه استان سمنان تعیین شده است، گفت: گردشگری کشاورزی بخشی از شاخه‌های گردشگری محسوب می‌شود و باغ‌های انار استان ظرفیتی برای توسعه گردشگری کشاورزی است.

حمیدرضا دوست‌محمدی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: توسعه گردشگری کشاورزی نقشی مهم در رونق اقتصادی، توسعه کشاورزی، بهبود معیشت کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت از روستا دارد و با توجه به کیفیت و مرغوبیت انار در استان سمنان می توان از ظرفیت باغ‌های انار برای جذب گردشگران و طبیعت دوستان استفاده کرد.

سرپرست معاونت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: انار درجزین به دلیل خوشمزگی و مرغوبیت طرفداران زیادی دارد و برگزاری جشنواره انار موجب معرفی این ظرفیت ارزشمند می‌شود.

درجزین یکی از شهرهای شهرستان مهدیشهر و در پنج کیلومتری شمال سمنان واقع شده و دارای ۲۷۷ هکتار باغ انار است که با درنظر گرفتن میانگین برداشت ۲۵ تن انار در هر هکتار، پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار تن انار در این شهر تولید شود و در مواردی میانگین برداشت انار در هرهکتار به ۴۰ تن نیز می‌رسد.